r e k l a m a
Przegląd mediów

Nieprawidłowości w Urzędzie Miasta Jasła

Szereg nieprawidłowości w polityce kadrowo-płacowej jasielskiego Urzędu Miasta – to wynik kontroli komisji rewizyjnej.

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej Jasła skontrolowała wydział administracyjny. Oto pierwsze rezultaty.

Konieczność zmniejszenia zatrudnienia w urzędzie była W kampanii wyborczej jednym ze sztandarowych haseł obecnej władzy. Kontrola wykazała jednak wyraźny wzrost zatrudnienia, a co za tym idzie – rosnące koszty. W 2006 r. w UMJ zatrudnionych było 146 osób. Rok później było to już 157, a w kwietniu br. – 166 osób.

Bez wymaganych procedur

Kontrola ujawniła naruszenie przepisów ustawy o pracownikach samorządowych. W sposób niezgodny z ustawą przyjmowani do pracy byli głównie stażyści oraz zatrudnieni do prac interwencyjnych czy robót publicznych.

Bez przeprowadzenia otwartego naboru zatrudniono m.in. 2 osoby do wydawania dowodów osobistych, sekretarkę, inspektora w biurze funduszy europejskich, kierownika wydziału strategii i kierownika wydziału spraw obywatelskich.

Zatrudnionym w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych zlecano prace biurowe, na co, zadaniem komisji rewizyjnej, nie zezwalają przepisy.

– Tak rzeczywiście było, ale jest to korzystne dla urzędu w związku z możliwością uzyskania refundacji części kosztów zatrudnienia i to jest zgodne z prawem – twierdzi Paweł Rzońca, kierownik wydziału administracyjnego.

Brakuje dokumentów

Szereg żądanych przez zespół kontrolny dokumentów nie zostało udostępnionych. Bo przechowywane są w innym wydziale.

– O odmowie udostępnienia dokumentów nie może decydować fakt, że po realizacji zadań kieruje się je do przechowywania w innej komórce – pisze w zaleceniach pokontrolnych Leszek Znamirowski, przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

Tak było np. przy wyroku sądowym dotyczącym regulaminu organizacyjnego urzędu. Odmówiono dostępu do niego, bo znajdował się w teczce u radców prawnych, dwa piętra wyżej.

– Nie można oczekiwać od kontrolowanego, aby udostępniał dokumenty, których nie posiada – dopowiada na zarzut Rzońca.

Brakuje opisów i podpisów

W niektórych dokumentach brakuje opisów na rachunkach i fakturach. Nie ma podpisów osób upoważnionych do wypłaty pieniędzy z miejskiej kasy.

– Zgodnie z obowiązującym obiegiem trafiają one do wydziału finansowego i to nie mój wydział powinien być w tym względzie kontrolowany – ripostuje Rzońca.

Kolej na delegacje

Dobiega końca kontrola wyjazdów służbowych, delegacji i wyjść pracowników. Jak wyszła, wkrótce poinformujemy.

Ewa Wawro
Nowiny24.pl

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
wiw123 Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
wiw123
Gość
wiw123

kur……ka. robi to samomo co reszta kłamie

Close
X