LOTOS Jasło pomaga powodzianom
Już w pierwszym dniu po powodzi pracownicy LOTOS Jasło przeprowadzili spontaniczną akcję zbiórki pieniędzy na rzecz powodzian, w wyniku której udało się zebrać ponad 1000 zł.
Równolegle, na wniosek Roberta Bialika – prezesa LOTOS Jasło, Grupa LOTOS S.A. przeznaczyła dla powodzian kwotę 20 000 zł., którą przekazano jasielskiemu MOPS-owi. Prezes Bialik spotkał się także z Burmistrzem Miasta Jasła – Marią Kurowską. Spotkanie dotyczyło pomocy dla miasta w usuwaniu skutków powodzi.
– W trakcie spotkania pani burmistrz poinformowała mnie o potrzebach miasta w zakresie likwidacji szkód wyrządzonych przez powódź. Szczególną uwagę zwróciła na problem związany z niespotykanym do tej pory plagowym występowaniem komarów na terenach popowodziowych oraz dużymi kosztami związanymi z planowaną akcją odkomarzania miasta – mówi Robert Bialik, prezes LOTOS Jasło. – Podjęliśmy natychmiast działania zmierzające do współfinansowania tego przedsięwzięcia. Dzięki przychylności spółek grupy kapitałowej LOTOS przekazaliśmy na ten cel blisko 80 000 zł. Jestem pod wrażeniem zaangażowania i solidarności pracowników LOTOSU z pokrzywdzonymi podczas tej powodzi mieszkańcami powiatu jasielskiego. Uważam, że LOTOS nie tylko potrafi zarabiać pieniądze, ale także w takich okolicznościach się nimi dzielić.
Jednocześnie LOTOS uruchomił akcję pomocy dla powodzian – pracowników i emerytów ze spółek grupy kapitałowej, którzy zostali dotknięci skutkami powodzi. Do chwili obecnej z pomocy skorzystało kilkadziesiąt osób a kwota wypłaconych im środków w regionie jasielskim przekroczyła już 220 000 zł.
W LOTOS Jasło powołany został specjalny Zespół ds. Kwalifikowania Wniosków od Poszkodowanych w Powodzi Pracowników i Emerytów.
– Aktualnie odwiedziliśmy już 27 pracowników i emerytów LOTOS Jasło, którzy ucierpieli podczas czerwcowej powodzi. Podczas naszych wizyt byliśmy świadkami ogromnych ludzkich dramatów, związanych z utratą dorobku życia naszych pracowników. Rozmowy z poszkodowanymi często nie ograniczały się tylko do wskazania poniesionych strat ale wkraczały także w sferę życia osobistego. Ludzie przyjmowali nas bardzo życzliwie a oferowana przez LOTOS pomoc z pewnością podniosła ich na duchu – mówi Roman Kościow, Przewodniczący Zespołu w LOTOS Jasło.
Pierwszego weekendu czerwca 2010 roku mieszkańcy powiatu jasielskiego nigdy nie zapomną. W wyniku powodzi, którą często określa się mianem powodzi 1000-lecia zalanych zostało tysiące gospodarstw domowych na terenie całego regionu. Na skutek przelania się wody przez obwałowania ponad 1/3 powierzchni Jasła znalazła się pod wodą. Media na bieżąco relacjonowały tragedię tysięcy ludzi dotkniętych powodzią. Zniszczenia popowodziowe są na bieżąco szacowane i sięgają wielu milionów złotych.
Marcin Zachowicz
Lotos Jasło
A co na to nasz Gamrat?