ZMKS likwiduje kursy autobusowe
Jasielski MKS przegrywa walkę z prywatnymi przewoźnikami i likwiduje kursy. Od zeszłego tygodnia mieszkańcy miejscowości Glinik Polski oraz Łajsce nie mogą już korzystać z połączeń autobusowych ZMKS Jasło. Dezycją zakładu kursy do Glinika Polskiego oraz Łajsc zostały zlikwidowane.
ZMKS Jasło, fot. extra, phototrans.eu
Uzasadnieniem decyzji Zakładu Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Jaśle jest niska frekwencja pasażerów oraz konkurencyjny przewoźnik.
– Ta decyzja spowodowana jest dużym spadkiem frekwencji pasażerów na wszystkich kursach wykonywanych do wyżej wymienionych miejscowości, z chwilą pojawienia się prywatnego przewoźnika, w związku z czym linie zaczęły przynosić dla Zakładu coraz większe straty, co stało się powodem decyzji o likwidacji kursów – czytamy w uzasadnieniu ZMKS.
W jasielskim MKS jest nerwowo. Na likwidacji dwóch kursów może się nie skończyć. Prywatni przewoźnicy rywalizujący z MKS, próbują przejąć najbardziej dochodowe połączenia. Ta perspektywa niepokoi dyrekcję oraz załogę ZMKS, która już od wielu lat boryka się z problemami finansowymi.
Jedną z szans wyjścia z kryzysu jest zakup nowych autobusów, które mają poprawić komfort podróżujących, a tym samym uatrakcyjnić ofertę jasielskiego MKS-u. Jedenaście nowych autobusów ma trafić do taboru ZMKS w trzech etapach w miesiącach: wrzesień, październik i listopad.
W. Żebracki
Jaslonet.pl
Proszę, sprawdzajcie literówki, nie wypada by na publicznym portalu informacyjnym się pojawiały.
Jeśli np. na trasie Jasło – Kołaczyce bilet przewoźnika prywatnego kosztuje 1,50 a MKS-u 2,50 to jak ma być wielka frekwencja ????
To już nawet PKS się "dostosował" i ma bilety po 1,70. Przy takich działaniach, nie wróże wielkiej przyszłości MKS-owi, nawet z luksusowymi busami.
Niech najpierw zmniejszą ceny biletów,busy potrafią jeździć taniej to i MKS-y mogą.a po drugie niech wymienią w końcu te rupiecie stare na nowsze autobusy.po trzecie niech dostosują rozkład jazdy do potrzeb pasażerów.jak to zrobią to ludzie na nowo zaczną jeździć MKS-ami:)
Nie tędy droga nowe autobusy nie załatwią sprawy. Należało by kupić zamiast jedno dużego autobusu kilka tańszych mniejszych pojazdów do przewozu powiedzmy max 10-15 osób i zwiększyć częstotliwość kursowania tych pojazdów. W dzisiejszych czasach człowiek przede wszystkim ceni czas. To taka mała uwaga do zarządu MKS
I dlatego to "dobry" czas na zakup nowych autobusów. Będą wozić pielgrzymki krzyżaków, tfu…"obrońców krzyża" z Biecza do Dąbrówki i z powrotem aż do grudnia. Na naszym garnuszku wisi tłum nauczycieli bez uczniów, kierowców bez pasażerów, urzędników bez sensu, ale sprawnych do donoszenia. Póki Maria burmistrzuje.
MKS jedzie cały rok na potężnych dotacjach z budżetu miasta i nie wyrabia – jaki cudem prywatny przewoźnik oferuje niższe ceny nie mając dotacji. Kłaniają się podstawy ekonomii ale derektor MKS pewnie jej nie studiował. Oczywiste jest, że muszą być zmiany w MKS. To będzie jeden z punktów programu wyborczego obecnej władzy miasta, nie zrealizowanego przez 4 lata, bo brakło czasu. Konieczne jest następne 4- także dla zrealizowania innych obietnic: obwodnicy północnej, zagospodarowania odpadów, budowy hali sportowej, budowy strefy przemysłowej i wielu innych. Cierpliwości…:lol:
do pozdrawiam; a jak już wykonczą MKS to bedziecie mieli bileciki po 2,50 a może nawet po 3,50 bo prywaciaż bedzie miał Was daleko z tyłu !!! tak jak z wszystkim w naszym chorym kraju z chorym społeczeństwem.Jak wam braknie tych ;obronców krzyża ; to wtedy ci liberałowie wyssą z was krew i zgniotą jak śmiecia !! już to robią i dokonają tego.
Czekac tylko kiedy pojawia sie te nowe autobusy w mks 🙂
Mks jest lepszy niz prywatni przewoznicy i bezpieczniejszy,bo Ci z busów to nawet nie wiedza z jaka predkoscia sie po miescie jezdzi i wogóle tacy nie uprzejmi.Kilka małych zmian w mks i on wykonczy prywaciazrzy.Ja stawiam na mks ,który jest potrebny w Jaśle
Prywatni przewoźnicy nie mają pasażerów jeżdżą i przewożą powietrze
Ceny biletów w dół a ceny paliwa w górę
Podmiotem odpowiedzialnym za funkcjonowanie komunikacji autobusowej na terenie gminy jest Gmina. Wynika to wprost z ustawy, z dnia 8 marca 1990r.,o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. 2001 r. Nr 142 poz. 1591). Przepis atr. 7 ust. 1 cytowanej ustawy stanowi, iż „Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy […] lokalnego transportu zbiorowego.” Przepis ten nakłada na władze gminy obowiązek zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy, w zakresie komunikacji autobusowej, w sposób pełny. Oznacza to, iż władze gminy mają obowiązek zapewnić taką liczbę połączeń oraz częstotliwość kursów, które będą odpowiadać rzeczywistemu zapotrzebowaniu, zgłaszanemu przez… Czytaj więcej »
Panie Wójcie gdzie komunikacja
to po cholere oni kupili te autobusy jak tam barany siedza w tym zarzadzie co liczyc i cokolwiek robic (oprocz pod siebie) nie potrafia????? 😡
I bardzo dobrze robią, bo dlaczego niby Jasło ma dotować nierentowne kursy po okolicznych wsiach? Jak wójt chce mieć transport publiczny na terenie swej gminy to niech się dokłada do utrzymania ZMKS-u! 😀
no nawet fajnie jak mks pada ale co myślą sobie ci ludzie którym padnie prywatny przewoźnik lub gdy już dostanie monopol na trase gdzie bedzie sam?? to może wtedy 3 zł np sobie kazać płacić i co będą płacić bo juz nie dbędzie konkurencji,
a po co prywatni tak zanizaja cene zeby wykonczyc mks i jak im sie to uda to na pewno podniosa ceny macie to jka w banku:yes:
To,że jasielski MKS jest w dużym dole,to wcale nie jest wina drobnych prywatnych przewoźników.Zarówno włodarze miasta,jak i przez nich ustawieni zarządcy miejskiej komunikacji tkwią w myśleniu w odległych czasach.Jak boleśnie przekonali się podobnie myślący w Zakładzie Komunikacji Samoch.w Rzeszowie.Terapia doprowadziła do tego,że konkurencja staje tam się motywująca /nawet emeryci i renciści mają darmowe przejazdy/,a dotacje od wozokilometra nie są wyższe jak w Jaśle.Trzeba podejmować działania wzorowane na pozytywach innych.Tam przewoźnicy miejscy nie cytują paragrafów,nie czekają na mannę z nieba.Podejmują tak skuteczne ekonomicznie i przyjazne ludziom działania,że dojeżdżający do pracy przesiadają się z prywatnych samochodów do komunikacji publicznej.Obiecywanie sobie,że wprowadzenie nowego… Czytaj więcej »
Mksy są takie oblesne.. rozklekotane no i najdrozsze .. maja tez nieprzyjazne godziny odjazdów i jak tu nie kochać hesty czy pks 😀 ?
co wy ludzie za głupoty piszecie, zlikwidowali kilka kursów a wy myślicie że komunikacja pada i że przegrywa z prywatnymi.
Er bus i hesta niech żyją nam.
KAPITALIZM – JEDNAK LEPSZEGO SYSTEMU NIE WYMYŚLONO:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes: upada co drogie i nieefektywne, zwycięża tanie i dobre!!!!
MKS powinno się sprywatyzować. Jeśli kierowcy w upadającym zakładzie gdzie po pierwszej kontroli ITD połowa floty zostanie skasowana, dostają 13sta pensje :no:
Er busy itp powinni zlikwidowac ,wszystkie te kursy powinny wykonywac Mks i pks a nie jacys prywaciez .
jezdzicie tymi wypierdzianymi przez niemiaszków busami,klekotami pomalowanymi pędzlem w stodole, zapoceni jak tfurze i udajecie że jest fajnie a nawet lepiej jak w starym ale sprawnym MKS. a nie wyciągniętym z rowu w Holandi rozpierdziłku !!!!!
Ważny komunikat firma erbus nie płaci za korzystanie z przystanków zmks,łamie prawo .I nikt z tego nic nie robi, a to mks utrzymuje w czystości i prowadzi serwis tych przystanków!!!!!!!!!
Ludziska erek korzysta z dotacji a jak sie skonczy to bilety beda kosztować drugie tyle i to mynkole beda tansze wygodne nowoczesne ,
erek nie leg nie placi za przystanki