ZMKS z trzema milionami złotych straty. Pracownicy boją się o pracę
Następne dramatyczne informacje dochodzą z urzędu miasta w sprawie ZMKS-u, który zamknął ubiegły rok ze stratą trzech milionów złotych. Sytuację jasielskiego przewoźnika analizuje Andrzej Kachlik, nowo powołany wiceburmistrz Jasła, która zapowiada reorganizację zakładu.
– Jeżeli chcielibyśmy zbilansować budżet w granicach zera, ZMKS musiałby przewieść około 120-130 tysięcy pasażerów miesięcznie. Jest to niemożliwe. W związku z czym istnieje konieczność wykonania bolesnej operacji, która doprowadzi do tego, że miasto nie będzie musieć dopłacać tak dużych kwot do tego zakładu. Każdy mieszkaniec miasta wydaje rocznie statystycznie ponad 70 złotych na utrzymanie ZMKS. – mówi Andrzej Kachlik, wiceburmistrz Jasła.
Kwota zadłużenia nie jest jeszcze ostateczna, do jej wysokości nie są wliczone jeszcze zobowiązania zakładu za miesiąc grudzień.
Jak zauważa Kachlik, ponad 60 procent kosztów generują płace pracowników. W jasielskim ZMKS-ie pracuje obecnie 51 kierowców, 14 mechaników oraz 16 pracowników biurowych.
Skład kadrowy w zakładzie może jednak ulec zmianie w związku z zapowiadaną reorganizacją. Na razie zmiany dosięgną obsadę kierowniczą, rozpisano już konkurs na nowego dyrektora ZMKS-u.
Jaslonet.pl, wż
Jasielski ZMKS musi istnieć,gdyż jest potrzebny miastu dlatego trzeba go ratować 🙂
Nie mam zamiaru z mojej kieszonki utrzymywać ZMKS. Jeśli byłby zakładem prywatnym ,to tyle biurokratów byłoby niepotrzebnych jak również pracowników fizycznych.Niech okoliczne miejscowości coś dorzucą do tego interesu[w głównej mierze to im wykonuje się usługi].Po za tym zamiast autobusu z 1 pasażerem mógłby np.jechadż bus itp.
lepsza kontrola biletow 😉 bo nikt ich nie kupuje tylko jezdzi za free 😉
Busy w Jaśle wystarczą a nie mks z pustymi przebiegami
owszem miejskie linie są mało uczęszczane, ale te które prowadza do wiosek, głownie Osobnica, Dębowiec, Jabłonica mają sporą nadwyżkę osób przypadających na wolne miejsce 🙂 zwłaszcza w godzinach szczytu : 12 do 16
czy przypadkiem ZMKS nie będzie sprzedawał autobusów ?
wiem , że są osoby zainteresowane kupnem tych autobusów.
Najrozsądniejszym wyjściem jest likwidacja owej „dochodowej” od lat firmy,i powierzenie przez Urząd spraw transportu ludzi firmie prywatnej wyłonionej w drodze przetargu.Będzie tanio i bez problemów…Ile można dokładać do tego molocha na glinianych nogach? A załoga jak chce niech założy spółkę i weżmie sprawy w swoje łapy na zasadzie konkurencji,a nie wyłudzania kasy z publicznych środków.Mam nadzieję,że p. Kachlik pójdzie tym tropem,jako jedynie mądrym.
I jeszcze jedna uwaga do załogi…Trzeba było inaczej głosować,by stołki ocalić!!!!!
A może by tak przyjrzeć się rentowności poszczególnych linii, wprowadzić karnety, bilety czasowe i w ogóle wepchnąć ten zakład w nowoczesność? Utworzyć linię łączącą odległe punkty miasta, np. Hankówkę, Szkolną, Górkę Klasztorną itd. Bo na razie wszystkie drogi w Jaśle prowadzą do Rynku.
Kilka lat temu wsiadłem do autobusu MKS, który akurat podjechał z zajezdni. Był po myciu. Wszystkie siedzenia mokre. Podszedłem do kierowcy i w miarę grzecznie zapytałem jak mógł autobusem w takim stanie podjechać na przystanek. Odpowiedź była krótka – jak nie odpowiada to koło parku stoją taryfy-.
Szlak mnie trafiał. Pomyślałem jednak czy dożyję tej chwili gdy tego typu firma przestanie istnieć. Pewnie jednak dożyję. I bardzo dobrze!
zaorać tą firmę i bedzie świety spokój
Dragoness, zgadzam się. Dodałam bym jeszcze linie do pływalni. Nie wszyscy mają samochody, a wracać w okresie wiosennym, zimowym, jesiennym może grozić przeziębieniem. Przewóz dzieci na basen tez mogą przejąć MKS. Zlikwidowałabym ruch przez centrum miasta samochodów osobowych, zwiększając parkingi przy marketach, bo korki w centrum są nie do zniesienia. Smród i huk zabija mieszkańców miasta.
szanowni państwo potrzebna jest zdrowa konkurencja, a nie jak mówi szef owych busów musisz być zawsze pierwszy przed mks-em, inne miasta poradziły sobie z dzikami, a Jasło nie potrafi, komuś zależy na likwidacji i przejęciu odmłodzonego taboru.
ZMKS ja ja pasozytow juz placil nie bede-wozcie ludzi na madrze rozplanowanych kursach a jak nie to won!
Miasto bez komunikacji miejskiej? Rozumiem że bez tramwajów i metra ale żeby nas na autobusy nie było stać? jak to jest w innych miastach że się opłaca? A może też się dokłada a nikt nie robi z tego afery?
sprywatyzować to od razu zobaczycie jak zarządza się firmą, na 51 kierowców zostanie 3 pracowników biurowych +dyrektor, zamiast 14 mechaników wynajmie się firmę zewnętrzną-odpadnie koszt utrzymywania warsztatu i nierobów, spadną ceny biletów i rozkłady jazdy będą lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów…i to bez wyświetlanych tablic.
No co to za prowokacja ? Przecież była burmistrz inwestowała /nowe Mercedesy – a co?/ a tu taka kicha. Pani Kurowska mówiła, że nie jest źle, a będzie lepiej. Ludziska nie uwierzyli, powieźli ja do Dąbrówki.
mam pytanko do zorientowanych:ile linii obsługuje MKS?
Taki stan niemożności w miejskiej komunikacji w Jaśle trwał i wówczas,gdy burmistrzem był Kachlik i wówczas,gdy był Czarnecki ,oczywiście i wówczas,gdy była Kurowska.Żaden przejmujący władzy nie robił bilansu otwarcia i nie pokazywał co się tam działo .Teraz chcąc dołożyć Kurowskiej ,to Kachlik,który był u niej v-ce burmistrzem ujawnia wspólne błędy.Na obecnym etapie ,przy mocnej konkurencji przeprowadzenie bardzo bolesnych reform kadrowych,płacowych i czasu pracy kierowców prawdopodobnie doprowadzi do likwidacji ZMKS-u i na jego gruzach powstanie nowy podmiot gospodarczy.
A czy ktoś pomyślał chociaż przez moment ,co będzie z emerytami !?
Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek i mądrość ludzi pozwoli uratować ZMKS. Przecież nie wszystko co stare musi być najgorsze!!!!! Dajcie ludziom pracę bo niedługo po Jaśle będzie „hulał tylko wiatr”!!!!!
A ciekawe ile długu ma Kachlik ?
Gdy się słucha tych „cwaniaczków” z ZMKS z szefem SOLIDARNOŚCI na czele to się od razu robi niedobrze! Taki facet w swoich wywiadach opowiada bzdury ile to kosztuje utrzymanie przystanków, jak to konkurencja ich niszczy itd. To są wierutne bzdury tym bardziej, że przystanki stale są brudne.Związki powinny iść za bramę- dlaczego nie protestowaliście przeciwko nadmiernemu zatrudnianiu nota bene w wielu przypadkach Waszych znajomków, członków rodzin itd. Dlaczego nie powiecie jak to przespaliście czas a nawet byliście przeciwni gdy komunikacje miejskie w sąsiadujących miastach organizowały stacje diagnostyczne, załatwiały koncesje na sprzedaż paliw płynnych, organizowaly u siebie stacje diagnostyczne dla świadczenia… Czytaj więcej »
Jak się wioski nie dołożą to powinni rozwalić ten ZMKS!!!
Tytuł zachęcający a w treści żadnego komentarza ze strony tych ktorzy najbardziej na tym ucierpią czyli pracowników zakładu, czy isteniej jeszcze obiektywne dziennikarstwo, czy juz tylko ludzie są zdani na różne rodzaje „prawdy”, jak to powiedzial stary gazda „Są trzy prowdy.Jest prowda, tylko prowda i gówno prowda”
Jeśli okoliczne gminy nie partycypują w kosztach-zlikwidować linię.Przyjrzeć się przywilejom w postaci ulg (jak nas nie stać,nie rozdajemy prezentów).Po analizie struktury kosztów należy podjąć nawet drastyczne decyzje.Nie można bez końca reanimować „trupa”…
Związki poza zakłady.W mieście powinno być tylko jedno biuro związkowe opłacane ze składek osób należących do związku w poszczególnych zakładach.Skończyć z pluralizmem związkowych,który rodzi całe tabuny świętych krów.Jak będzie tylko jedno biuro związkowe,to wtedy można go nazwać niezależnym i samorządnym.
ja bym chcial wiedziec co do tej pory robil, lub czego NIE ROBIL dyrektor! To glownie dyrekcja i kierownictwo powinno dostac po kieszeniach za nieudacznictwo – na drugi raz pozerzy by sie nie pchali na stanowiska ktore ich przewyzszaja intelektualnie!
radziłbym wyciągnąć konsekwencje od dyrekcji i kierownictwa ZMKS za tą patową sytuacje, to przecież oni podejmowali decyzje a teraz stoją z boku i się śmieją…Zwolnienie ich to tylko początek ich ,,kariery”-to nasze publiczne pieniądze ,,,,DLACZEGO DYREKTOR MA ZALEGŁY URLOP ZA TRZY LATA – kto tego NIE DOPILNOWAŁ…
wystarczy nałożyć cło przystankowe na te wszystkie busy. Przystanki od lat były przeznaczone dla mks/pks a nie dla busów;] opieka jaka byla taka byla ale byla w gestii mks/pks a teraz busy po prostu korzystają na wysiłku mks/pks.Z tego co mi wiadomo to takiego czegos nie ma i przystanki są po prostu bezprawnie wykorzystywane przez prywaatnych przewoznikow moze nad tym trzeba sie zastanowic? i dolozyc powiedzmy 5gr od kursu kazdorazowo albo gr od pasazera;] dziure trzeba zalatać;] BTW; nowe autobusy są niefunkcjonalne!!!! bardzo małe!! 18 miejsc siedzacych+ max kilknanaście stojących;] bezsens