MiastoWażne wydarzeniaWiadomości

Jasielskie wino oczarowało Brukselę

Podkarpackie Trójmiasto (Jasło, Krosno i Sanok) zainaugurowało przewodnictwo województwa podkarpackiego w Domu Polski Wschodniej (DPW) w Brukseli. Mirosław Karapyta, marszałek województwa podkarpackiego podczas uroczystej inauguracji koordynacji prac DPW, która odbyła się 24 stycznia, mówił, że Podkarpacie ma się czym pochwalić i podkreślał bardzo bogatą ofertę Podkarpackiego Trójmiasta.

Jasielskie wino oczarowało Brukselę

Marszałek Karapyta w swoim wystąpieniu przedstawił najważniejsze cele rocznego przewodnictwa w DPW. Mówił o pogłębianiu współpracy międzyregionalnej w ramach Polski Wschodniej oraz o otwarciu się DPW dla samorządowych inicjatyw lokalnych. Władze Jasła, Krosna, i Sanoka przedstawiły swoją ofertę turystyczną, kulturalną i gospodarczą, a wystąpienia prezydenta Krosna Piotra Przytockiego, burmistrza Jasła Andrzeja Czerneckiego i burmistrza Sanoka Wojciecha Blecharczyka  uzupełnił głos prezydenta Rzeszowa Tadeusza Ferenca z zaproszeniem do odwiedzenia stolicy Podkarpacia.

Jasielskie wino oczarowało Brukselę

Nasze miasta mają odmienny charakter, każde można by inaczej opisać. Jednak naszym największym atutem jest to, że nie rywalizujemy między sobą, nasza siła tkwi we współpracy – mówił Andrzej Czernecki, burmistrz Jasła podczas prezentacji Jasła w Domu Polski Wschodniej. – W Brukseli pokazaliśmy to co jest najbardziej charakterystyczne dla naszego miasta, dlatego też na wystawie znalazły się produkowane tradycyjną metodą witraże, szklane ozdoby świąteczne, a także nowy produkt jasielski, którym jest znakomite wino. Muszę dodać, że wino to zyskało uznanie wśród koneserów za swoją nietuzinkowość bukietu i smaku. Jednym z magnesów przyciągającym turystów do naszego miasta i okolic jest skansen archeologiczny Karpacka Troja. Troję prezentowaliśmy w Brukseli wielowymiarowo: w formie fotogramu, folderów, a także filmu. Nie zapomnieliśmy również o naszych przedsiębiorcach, których potencjał produkcyjny pokazaliśmy w materiałach drukowanych – wylicza burmistrz Czernecki.

Jasielskie wino oczarowało Brukselę

Krosno swoją promocję oparło na szkle, a Sanok postawił na kulturę, sport i turystykę. Uczestniczący w spotkaniu goście (wśród których znajdowali się między innymi polski ambasador w Królestwie Belgii Sławomir Czerlewski, zastępca Stałego Przedstawiciela RP przy Unii Europejskiej Karolina Ostrzyniewska, europosłowie Elżbieta Łukacijewska, Tomasz Poręba, Joanna Senyszyn, Czesław Siekierski, wicemarszałek województwa podkarpackiego Anna Kowalska, przewodnicząca Sejmiku województwa podkarpackiego Teresa Kubas-Hul, wiceprzewodniczący Sejmiku województwa podkarpackiego Janusz Konieczny, radny wojewódzki Władysław Stępień) mogli również wysłuchać koncertu kolęd w wykonaniu zespołu kameralnego Filharmonii Podkarpackiej z udziałem solistów, który odbył się w dawnej siedzibie Stałego Przedstawicielstwa RP przy Unii Europejskiej.

Wystawę prezentującą Podkarpackie Trójmiasto będzie można oglądać w DPW w Brukseli jeszcze przez trzy najbliższe tygodnie. Podkarpackie Trójmiasto tegoroczną promocję rozpoczęło w Brukseli, ale już teraz zaprasza na trzy następujące po sobie sierpniowe weekendy. Wówczas to podczas szlagierowych imprez każdego z miast prezentować się będą pozostałe miasta.

UMJ

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
CHORE PAŃSTWO !!!
CHORE PAŃSTWO !!!
2024 lat temu

Faktycznie jest co podziwiać ” przemysł tak kwitnie , że wchłonie każdą ilość siły roboczej – płace na poziomie europejskim 300- 400 euro/msc, turystyka: {można by zaprosić tych z Brukseli na spływ kajakowy w czasie najbliższej powodzi}, rozrywka : popijanie reklamowanego „Platonika” z widokiem na niekursującego po szynach „Kopernika”, wszechobecne „skanseny” i czekający , grzebiący w nich ludzie szukający przydatnych rzeczy aby móc wegetować…………………………

pro-motor
pro-motor
2024 lat temu

Nie kwestionuje się jeśli dobrze,sensownie jest przygotowana promocja n/regionu.Jeśli dokładnie się wczytać i wnikliwie przyglądnąć uzyskanym efektom,to wydaje się ,że to był i czas i pieniądze zmarnowane i nieudolnie przygotowana promocja.W tym wszystkim brakuje czego? – brak informacji kto z dygnitarzy unijnych brał udział w tej promocji, – do kogo mówiono,czy do tego ustawionego obrazu,bo nie pokazano stołu prezydialnego i pustych krzeseł.Jeśli tak,to pasuje stwierdzenie”pewnego razu przemówił dziad do obrazu.Ten do niego ani słowa,taka była ich rozmowa”, dlaczego brak było n/eurodeputowanych/Łukaciejewskiej,Poręby – -co uzyskano?.Czy nawiązano z kimś,chociażby z obsługą prasową Unii wstępne kontakty w kierunku szerszej promocji. -co na przyszłość… Czytaj więcej »

Back to top button
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x