Wiadomości

Wycinka drzew na Kościuszki wstydliwym tematem dla UM? (HDtv)

Mnożą się pytania odnośnie wycinki drzew przy ulicy Kościuszki w Jaśle. W tej sprawie stosowną interpelację złożył już radny Krzysztof Czeluśniak. My również chcieliśmy się dowiedzieć coś więcej o tej inwestycji. Niestety przez cały miniony tydzień burmistrz Pabian, odpowiedzialny za tą budowę, był nieosiągalny zarówno dla nas jak i dla innych mediów jasielskich. 

A sprawa budzi spore kontrowersje.

Dowiedzieliśmy się o tym z drugiej ręki

8 maja 2009, o godz. 6.00 rozpoczęła się wycinka drzew wzdłuż ulicy Kościuszki. Wycięto w sumie 17 drzew pod miejsca parkingowe dla samochodów.

Zbulwersowani tym faktem są mieszkańcy, którzy twierdzą, że o planowanej budowie parkingu dowiedzieli się w dniu rozpoczęcia prac. A informacje, które do nich docierały z drugiej ręki, traktowali jako plotki. Albowiem nikt z władz miejskich nie zwrócił się do nich w tej sprawie.

„Nikt się nas o zdanie nie pytał. Panowie sobie przyszli o 6.00 rano w piątek a wszystko trwało do soboty. Nikt nas o tym nie poinformował” –  mówi jedna z mieszkanek osiedla.

Inni wypowiadają bardziej stanowcze sądy.

„To jest skandal co oni tutaj zrobili!  Wycinają drzewa bez pozwolenia! Nie było żadnych konsultacji z mieszkańcami i to jest karygodne, żeby ktoś do tego dopuścił!” – nie przebiera w słowach pan Marek Dedo.

Dla kogo ten parking?

Mieszkańcy twierdzą, że po wycięciu drzew hałas w mieszkaniach jest znacznie większy. Ponadto kurz i spaliny wdzierają się im do domów, przez co nie sposób normalnie funkcjonować.  A co dopiero, gdy inni zaczną parkować pod ich blokiem?

„Jako przewodniczący Zarządu Osiedla Jasło Śródmieście i jako mieszkaniec miasta rozumiem potrzebę tworzenia nowych miejsc parkingowych. Mnie się wydaje, że miastu brakuje jednego, dwóch większych parkingów ale na obrzeżach, poza samym centrum miasta. Natomiast niezrozumiałą jest dla mnie decyzja wycięcia aż 17 drzew na tak krótkim odcinku drogi Kościuszki między ulicami Rejtana i Kochanowskiego” – dziwi się Tomasz Kasprzyk.

Nasi rozmówcy przekonują, że ich kosztem buduje się nowe miejsca parkingowe.

„Jasło sam parking, co kawałek parking. Przed Domem Kultury jeden, po drugiej stronie drugi, pod sklepami parking. Gdzie ruszyć parking.” –  nie kryje oburzenia pani Stefania Kolbusz.

Również właściciele sklepów, przekonują, że drzewa nigdy nie przeszkadzały samochodom dostawczym, które zatrzymywały się pod sklepami. Rozładunek towarów też nigdy nie był żadnym problemem.

„Najbardziej szkoda mi tych drzew”

Drzewa chroniły mieszkańców przed hałasem, spalinami, w lecie zaś dawały cień. Według informacji jednej z mieszkanek, która rozmawiała w tej sprawie z burmistrzem Ryszardem Pabianem, w miejsce wyciętych drzew zostaną zasadzone nowe rośliny.

„Najbardziej szkoda mi tych drzew. Przecież zanim nowe nasadzenia będą choć trochę spełniać tą samą funkcję co te ścięte drzewa, minie co najmniej kilka lat”
– mówi nasza rozmówczyni.

Radni nie wiedzą za czym głosują?

W tej sprawie zwróciliśmy się do radnych miejskich, którzy podejmują decyzję w sprawie wszystkich inwestycji w mieście. Pytany przez nas radny Krzysztof Czeluśniak odpowiedział:

„Radni podejmując decyzję w sprawie remontów dróg, czy chodników, nie mają wiedzy odnośnie wycinki drzew. Nie było to ustalane z radnymi. Ja się o tym dowiedziałem od mieszkańców. Na najbliższej sesji będę składał w tym temacie interpelację, bo ludzie są bardzo zbulwersowani i ja się temu nie dziwię. Uważam, że wycinka drzew w takim mieście jak Jasło, które jest bardzo zanieczyszczone nie jest dobrym pomysłem” – tłumaczy radny Czeluśniak.

Kto więc podjął decyzję w tej sprawie? Dlaczego aż tyle drzew zostało wyciętych i czym to było podyktowane? I najważniejsze pytanie, czy to, z  czym mamy do czynienia na ulicy Kościuszki nie będzie przyczynkiem do kolejnych wycinek drzewostanu w Jaśle?

Na te pytania mamy nadzieję uzyskać odpowiedź od władz miasta.

Więcej o tym znajdą Państwo w materiale wideo.

Do sprawy wrócimy. 

Kuba Kowalczyk

Jaslonet.pl

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Subscribe
Powiadom o
guest
21 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Łukasz Ropczyński
Łukasz Ropczyński
2024 lat temu

Świetny materiał. Niemalże jak Fakty TVN 😉 Gratulacje dla redakcji portalu! Oby się Wam tak jak najdłużej chciało dla tej wąskiej widowni robić takie materiały.

wies.
wies.
2024 lat temu

Skandal – przecież w maju nie można już wycinać drzew ze względu na obowiązujące przepisy o ochronie środowiska. O innych zaletach rosnących starych drzew aż trudno wspominac – jest to tym dla miasta jak amputacj częsci zdrowych płuc u człowieka….

Wasz ulubieniec
Wasz ulubieniec
2024 lat temu

Uważam,ze decyzja w sprawie wycinki drzew przy ulicy Kosciuszki jest słuszna i mądra…
Drzewa to niech sobie "komentatorzy" z radnym Czeluśnią pójdą poogladać do pobliskiego parku. Może nawet otrzymają ekologiczną gwiazdkę od przelatującej gąski?Parkingi to sprawa numer1 dla miasta,i pomysł lokalizacji ich jest doskonały.Miejscowe ględoły dla zasady dzioby rozdziawiają ,aby tylko komuś z winka przywalić.Same propozycji(co normalne) nie mają.Im się wszystko należy,oni są tylko ważni, reszta społeczności oraz władza głupia.
Oto definicja przeciętnego Jaślanina wylazła.
"Wszystko zgnoję,co nie moje"…:no::no::no:

ja
ja
2024 lat temu

parking bedzie dla policjantów,żeby nie parkowali na zakazie przy komendzie swoich prywatnych samochodzików

Piero
Piero
2024 lat temu

Samio nie wiecie czego checcie .
Jak nie remontują drogi , nie robią parkingów ŻLE ,jak robią parkinngi, który jest bardzo potrzebne w mieście to tez ŻLE , Panie Czeluśniak zdecyduj się Pan czego TY chcesz, czy tylko Twoja obecniść w radzie ma polegać na krytykowaniu władz.???????

wuju
wuju
2024 lat temu

Bardzo dobry artykuł! Fajnie, że ktoś się interesuje tym co się dzieje w mieście. Popieram pana Kasprzyka, parkingi są potrzebne, ale nie w samym centrum miasta, centrum powinno być jak najbardziej odgrodzone od samochodów.

aa
aa
2024 lat temu

dajcie spokoj pan radny Cz ma racje

jaslanka
jaslanka
2024 lat temu

drzewa to tlen, tu baba ze wsi wycina nam dzrzewka które tworza tlen dajac powietrze ja rozumie że w dąbrówce takie zwyczajesie stosuje ale w jasle FUJJJJJ

Kościuszkowiec
Kościuszkowiec
2024 lat temu

zapaskudzili im autko ale jazda no to kto tam będzie parkował życzę powodzenia 😛

kołaczyczanin
kołaczyczanin
2024 lat temu

Po co tlen, po co drzewa ciąć to wszystko najważniejsze żebym miał gdzie parkować snobki z Jasła

PO-men
PO-men
2024 lat temu

Co tam się przejmować ciąć ile wlezie?. Tylko powiem tak przyjdzie czas i was też wyborcy wytną skreślając kartkę do głosowania koniec swawoli PIS-uary

jaslaczek
jaslaczek
2024 lat temu

po -men nie lubie Platformy bo wiertnicza ale masz racje ! łacznie z wami sie skresli:P

leś@jasło
leś@jasło
2024 lat temu

Proponuję nową lokalizację parkingu.Wyciąć drzewa i krzewy w parku(nie będzie problemów z
wronami),utwardzić i zrobić parking.Parkingowym
można mianować p.Pabiana.Jak ciąć,to ciąć…
:):uhoh::lol:

LU
LU
2024 lat temu

Drzew trochę szkoda ale decyzja zdecydowanie słuszna i konieczna. Ale może by pomysleć o nowych wysadzeniach drzew w innych bardziej odpowiednich miejscach a nie tylko krytykować.

mika
mika
2024 lat temu

Zgadzam się z panem Kasprzykiem. parkingi są potrzebne, ale nie bezpośrednio w centrum. Ale nie ma się co dziwić, decydenci mają domy z ogrodami, więc co im tam marne 17 drzew. A jako uboższy mieszkaniec Jasła, (mieszkajacy w bloku) nie życzę sobie otoczenia z betonu:upset:. A tak w ogóle to nie tracę nadziei na poznanie nazwiska osoby odpowiedzialnej za decyzję o wycięciu drzew.:smilewinkgrin:

basia
basia
2024 lat temu

komu przeszkadzały te drzewa pytam komu a tak jak juz napsialiscie wyżej beda na nim parkowc Policaje oj losie

jpł
jpł
2024 lat temu

… brawo wycinka zdrowych drzew na Kościuszki, my z ul. Bednarskiej (skarpa ul. Jagiełły) już dwa lata oczekujemy na decyzję o wycince suszki (sucha wierzba) i do dzisiaj cisza (komentarz miasta – musimy sprawdzić czy drzewo nie odżyje???).

ja
ja
2024 lat temu

pani kurowska tam też se postwi,,,,,,,,

PIS
PIS
2024 lat temu

Szanowni Państwo,
Niektórzy wypowiadają się, iż zostało złamane prawo. Dzieje się to przy budynku Komendy Policji. Niech więc Pan Komendant – wyjaśni – zostało złamane prawo, czy też nie. No chyba, że Pan Komendant Policji tego nie widzi – jeżeli tak – to rozumiem jego zachowanie.

Jazzz
Jazzz
2024 lat temu

PIS – Pan komendant Policji ma inne wazniejsze sprawy do roboty niz wycinka drzew! Pan Komendant ma sie rozprawiac z BANDYTAMI i DBAC O BEZPIECZENSTWO, a drzewami powinien sie zajac architekt i ludzie z Urzedu Planowania Przestrzennego lub innych instytucji!
Jesli prawo zostalo zlamane to jest to do ustalenia przez urzedasow!
Poza tym, stare drzewa mozna zastapic nowymi – ladniejszymi!

Agata
Agata
2024 lat temu

Czlowiek nie wiewiorka, drzewa nie potrzebuje. Tym bardziej, ze, sadzac po zdjeciach, to nie byly drzewa, tylko przerosniete tuje, ktorych ja do drzew nie zaliczam. Poza tym, nie macie innych problemow ?:rol:

Zobacz także
Close
Back to top button
21
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x