r e k l a m a
Ważne wydarzeniaWiadomości

II tura wyborów. Kluczowe będzie poparcie pozostałych kandydatów

Jak będzie wyglądała kampania przed drugą turą wyborów na burmistrza Jasła? Czy kandydaci, którzy odpadli przekażą swoje głosy? Jeśli tak, to za jaką cenę? I czy poparcie liderów przełoży się na poparcie wyborców? Na te pytania szukaliśmy odpowiedzi.

Maria Kurowska i Andrzej Czernecki (fot. W. Żebracki, Jaslonet.pl)
Maria Kurowska nie ukrywa, że niedzielne wyniki wyborów są dobrą prognozą przed drugą turą – Jestem liderką, mam ponad 2 tys. głosów więcej od następnego kandydata – podkreśliła w wywiadzie dla Radia Via.
Przewaga ta może jednak stopnieć. Wynik jaki wspólnie uzyskali pozostali kandydaci to ponad 6 tys. głosów. Jeśli w drugiej turze uda się któremuś z kandydatów przejąć ten elektorat ma szansę na zwycięstwo pod warunkiem, że będzie wyższa frekwencja.
Podobny scenariusz zadziałał cztery lata temu. W pierwszej turze między urzędującym burmistrzem Andrzejem Czerneckim a kandydatką PiS Marią Kurowską różnica głosów wyniosła 891. W drugiej turze dzięki poparciu Andrzeja Kachlika i Tadeusza Baniaka Kurowska wygrała różnicą 1309 głosów.
Po głosy do wyborców pozostałych kandydatów
Andrzej Czernecki (fot. Jaslonet.pl)
Zwrócę się do wyborców i oczywiście do samych liderów o poparcie – zapowiedział Andrzej Czernecki.
Zainteresowani rozmowami są: Tadeusz Górczyk, Leszek Zduński i Tadeusz Baniak. Nie wiadomo czy do stołu usiądzie Janusz Przetacznik. Mimo to poparcie dla byłego burmistrza jest bardziej realne niż poparcie dla Kurowskiej.
Przed kampanią wyborczą, czy w czasie jej trwania, w spotkaniach z pozostałymi kandydatami jedno się przebijało, że w tym momencie najważniejsze jest, by miasto ożywić. Kandydaci upatrują tego ożywienia w zmianie burmistrza – powiedział Andrzej Czernecki.
Były burmistrz zapowiada, że na poparciu liderów nie poprzestanie – Dla mnie najistotniejsze jest abyśmy mieli na tyle szacunku do wyborców, żebyśmy występowali do nich z propozycją tego, co chcemy zrobić a nie tylko z prośbą o oddanie głosu – tłumaczy Czernecki.
Będą targi polityczne?
Czy sama chęć „ożywienia miasta” wystarczy? Cztery lata temu ceną za poparcie okazały się stołki. Tadeusz Baniak został dyrektorem MOSIR-u, a Andrzej Kachlik pełnił funkcję wiceburmistrza miasta Jasła.
Tadeusz Górczyk (fot. W. Żebracki, Jaslonet.pl)
Wszystkie targi polityczne za poparcie, są często stosowaną praktyką, jednak jest to rzecz naganna – mówi Andrzej Czernecki.- Na pewno rozmowy o poparciu nie będą przebiegały w kontekście zdobywania stanowisk – dodaje Tadeusz Górczyk.
Obaj liderzy podkreślają, że rozmowy o poparciu będą związane z tworzeniem koalicji większościowej w Radzie Miasta.
Każda rozmowa o poparciu ma swoje warunki, myślę, że te warunki są przede wszystkim warunkami programowymi koalicji w radzie. Najważniejsze jest stworzenie takiej większości, aby była ona skuteczna, bo burmistrz, który nie ma pod sobą rady jest nieskuteczny – podkreśla Czernecki.
A co w przypadku ewentualnego udzielenia poparcia przez Tadeusza Baniaka, który nie wprowadził do Rady Miasta komitetu Nasze Jasło i uzyskał najsłabszy wynik w głosowaniu na burmistrza? Czy mimo tak słabych kart będzie chciał ugrać kolejną kadencję na MOSIR-ze?
Tadeusz Baniak (fot. P. Janas, Jaslonet.pl)
Nie interesuje mnie stołek, nigdy mnie nie interesował. Bo jeśli mam mieć tylko stołek a na MOSIR-ze nie będzie się nic działo, czyli nie będzie wsparcia finansowego miasta to ja dziękuję za taką pracę – przekonuje Tadeusz Baniak.
Ma być merytorycznie i bez czarnego PR-u
Maria Kurowska przyznała, że przed pierwszą turą w zasadzie nie prowadziła kampanii wyborczej. Teraz ma się to zmienić.
Myślę, że będzie spokojnie i merytorycznie. Przede wszystkim trzeba pokazać, kto jest kim w tym mieście, kto mówi prawdę a kto kłamie i jeszcze próbuje coś na tym kłamstwie dla siebie wygrać – zapowiedziała Kurowska na antenie Radia Via.
Andrzej Czernecki chce debaty kandydatów na burmistrza i rzetelnej rozmowy o mieście i jego problemach.
Chciałbym żeby w kampanii było jak najmniej czarnego PR-u i żebyśmy mówili rzetelnie o mieście, bo mieszkańcy są w stanie najlepiej ocenić to, co proponujemy – mówi Andrzej Czernecki.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Subscribe
Powiadom o
guest
71 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
KLAUDIUSZ
KLAUDIUSZ
2025 lat temu

Sprawa jest prosta.Elektorat obu rywali zapewne ponownie zagłosuje na kandydatów,których poparli.Będą tacy wyborcy,co zostaną w domu,bo ich kandydat przepadł…Najgorsi są sami byli kandydaci,co pozostali poza burtą.Oni zrobią wszystko by dla własnej korzyści,osobistego posadzenia dupy na stołku w Urzędzie Miasta…Jak to wygląda potem,to widzieliśmy 4 lata temu na przykładzie p. Kachlika,Górczyka i Zduńskiego…Jedynie Baniak za poparcie ostał się na dyrektorskim kiblu…Teraz Czarnecki próbuje tego samego ruchu.Chce zemsty za przegraną z Kurowską.Zrobi wszystko,sprzeda każdy etat dla osiągnięcia celu- zemsty! Nic bowiem do zaoferowania dla Jasła nie ma.Będzie być może przerabiał fontannę do pierwotnego kształtu i tyle… Mam cichą nadzieję,że Jaślanie umieją myśleć… Czytaj więcej »

jasielska
jasielska
2025 lat temu

nic dodać nic ująć. Dla burmistrz Kurowskiej Jasło i jego dobro jest celem samym w sobie, dla tych panów, tylko środkiem do kariery i kasy.

???
???
2025 lat temu

Panin K. a co było dziś w sądzie ??? Co to jest nepotyzm ??? Tylko merytorycznie…..

???
???
2025 lat temu

do Klaudiusza: tak ci się podoba ośmieszenie Jasła aż do Chin afera z dębem Hitlera ? dumny jesteś z pielgrzymek za publiczne pieniądze w blasku flesze urzędowego fotografa ? Podoba Ci się zakorkowane w godzinach szczytu rondo koło JDKu? a może fascynuje Cię droga do nikąd za jedyne 6 mln ? Zrobił na Tobie wrażenie medialny lans Kurowskiej przy powodzi? Wiem, jesteś wielbicielem deptaku ale przeklinasz go chcąc z Kościuszki dojechać do Jana Pawła…, lubujesz się w podziwianiu wytrysku na rynku, uwielbiasz podziwiać służbową furę Pani burmistrz, z sentymentem wspominasz JEJ udział w marszu z pochodniami w Rzeszowie, jesteś dumny,… Czytaj więcej »

obywatel
obywatel
2025 lat temu

Kluczowe będzie poparcie wyborców!!! Pozostali kandydaci mają w sumie kilka głosów (swoich własnych).

Ja
Ja
2025 lat temu

Pani Kurowska oprócz powieszenia kwiatków i zrobienia chodników , ładnego przemawiania nic więcej nie potrafi. To o dużo za mały, żeby była burmistrzem drugiej kadencji. Pan Czernecki zmieniał to miasto na plus. Przez ostatnie 4 lata oprócz chodników , kwiatków i drogi do nikąd nic nie zrobiła. Jest z ludżmi na imprezach. Czy była z powodzianami? Tak pływając na łódce i z uśmiechem machając do ludzi, którym woda zabrała wszystko, lub zapraszając na spotkanie z panem Kaczyńskim. Nie pytała co potrzeba ludziom, którzy sprzątali. Ważne było,żeby pan Kaczyński zrobił sobie zdjęcie na tle zalanych domów. Pani Kurowska robiła takie zdjęcia… Czytaj więcej »

Ronin
Ronin
2025 lat temu

do jasielska – czy ty słyszysz a racze czytasz co piszesz brak zadłużenia i kredytów świadczy o braku inwestycji istotby i strategicznych po jakimi względami wiadomo – a ty to chyba pracujesz w urzędzi i na rękę ci jest ta burmistrz

fifirifi
fifirifi
2025 lat temu

Z dwojga wybierajac to obecna burmistrz jest o niebo lepsza od poprzednika, panie ??? przynajmniej cos jest robione a nie trwonione i zadlurzane,droga „donikąd” jest donikąd ale tylko narazie,niedlugo moze sie to zmienic niewiem jak kolega chcialbyzeby ktos zainwestowal w teren bez drogi,inwestor musi miec zachete w infrastrukturze zbudowanej ,a czarny PR w gazecie to nic innego jak zemsta bylej rzecznik Czerneckiego pani wawro ktora zostala zwolniona i teraz bazgrze w nowinach byleby dokopac obecnej wladzy,wogole tym nie trzeba sie przejmowac . Mnie najbardziej ciekawi jak to byly burmistrz sprzedal tak atrakcyjny teren w samym centrum miasta bo na placu… Czytaj więcej »

znany
znany
2025 lat temu

Przypomnę jeszcze o płatnych parkingach w centrum i sprawnie działającej straży miejskiej, która sprawnie wystawia mandaty za brak opłaty parkingowej oraz o FOTORADARZE stawianym tam gdzie można najwięcej kasy zarobić.

Jaślanka od urodzenia
Jaślanka od urodzenia
2025 lat temu

SKORO PRZEZ CZTERY KOLEJNE LATA KTOŚ MA NAM RZĄDZIĆ W JAŚLE, TO POWINIEN SIĘ SPOTKAĆ OKO W OKO Z PRZECIWNIKIEM. POWINNA BYĆ DEBATA, PONIEWAŻ JEST MNÓSTWO PYTAŃ, NA KTÓRE NA DZIEŃ DZISIEJSZY NIE MA ODPOWIEDZI. CO Z BAZAREM??? Z JEGO PRZYSZŁOŚCIĄ??? PRZECIEŻ TAM PRACUJĄ LUDZIE, DLA KTÓRYCH JEST TO JEDYNE ŻRÓDŁO UTRZYMANIA. TO JEST ICH CHLEB. TO NIE SĄ DODATKOWE PROFITY, TAK JAK INNYCH(np.radnych). CZASY SĄ CORAZ GORSZE, A LUDZIOM W DZISIEJSZYCH CZASACH CHODZI PRZEDE WSZYSTKIM O PRACĘ..MYŚLĘ, ŻE NA TEGO TYPU PYTANIA I INNE JAŚLANIE POWINNI ZNAĆ ODPOWIEDZ ZDECYDOWANIE WCZEŚNIEJ. ABY WIEDZIEĆ NA KOGO ZAGŁOSOWAĆ. DLATEGO POWINNA BYĆ DEBATA.… Czytaj więcej »

analityk
analityk
2025 lat temu

Pani Kurowska ma dobre chęci, ale nie ma wiedzy i umiejętności.
Same dobre chęci nie wystarczają. Nie będzie miała ani większości
w Radzie Miejskiej , ani poparcia politycznego wyżej w tym rozdaniu.
Pan Czernecki ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie ,jest
w stanie uzyskać większość w Radzie i ma poparcie współrządzącego PSL. Niech rozsądni, którym leży na sercu rozwój
Jasła wybierają.

js
js
2025 lat temu

Przypomnę, że Czernecki to też dawny protegowany Zająca i Putyry, póki nie zadarł z swoimi panami. Poszło /a jakże/ o stołek, bo PiS kopnął go w d… wystawiając w 2002 r. w wyborach burmistrza nie jego a Rzońcę.

jpł
jpł
2025 lat temu

… hej … obudźcie się … nie czas na swary głupie … czas to jedyny do DEBATY – przy otwartej kurtynie …

jasielska
jasielska
2025 lat temu

Do Ronina: wyobraź sobie, że nic nie łączy i nigdy nie łączyło mnie ani z urzędami jasielskimi ani z ich urzednikami. Jestem swiadomym obywatelem tego miasta, stąd wiem co sie tu dzieje, pamietam dobrze też jak było za poprzedniej kadencji. Wszystko co dobre dla Jasła zdarzyło sie w ostatnich 4 latach rządów, tj. dzięki Kurowskiej ( np. za czasów burmistrza Czerneckiego w mojej okolicy ludzie łamali sobie nogi na wertepach, i całe lata nie było na to rady, itd. itd). Mój pogląd na osobę i działalność p. Kurowskiej nie jest zniekształcony strachem przed PiISem jak u wielu. Stara się być… Czytaj więcej »

jasielska
jasielska
2025 lat temu

do js: burmistrz kurowska ma dobre krakowskie wykształcenie techniczne, a jej kontrkandydat?

jpł
jpł
2025 lat temu

.. czy nam potrzeba dobrego wykształcenia – czy może jednak, a może przede wszystkim dobrego menedżerskiego rządzenia – dla nas i naszej przyszłości???

CHORE PAŃSTWO!!!
CHORE PAŃSTWO!!!
2025 lat temu

IP: 109.196.42.*
Frekwencja { bojkot wyborów } – to w naszej chorej ordynacji i całej pseudodemokracji także wybór i pokazanie że : brak godnego kandydata na wybierane stanowisko , wyborca ma znikomy wpływ na ważne decyzje dotyczące obywateli , brak odpowiedzialności ” wybranych” za niespełnione obietnice przedwyborcze i programy…..

xc
xc
2025 lat temu

Gdyby Czernecki nie MUSIAŁ handlować z tymi co przyczynili się do jego sromotnej klęski 4 lata temu , to jeszcze wierzyłbym że coś się zmieni ale w TAKIEJ SYTUACJI ?????…powtórka z wojenek ,powtórka z czystkami w urzędzie ,powtórka z pluciem na przeciwnika …..TO JUŻ BYŁO I NIE CHCEMY WIĘCEJ !!!!

mik
mik
2025 lat temu

Czerneki,Górczyk i Czeluśniak-ludzie litości,zapomnieliście już co było 4 lata temu…

K.Ł
K.Ł
2025 lat temu

kłócicie się i szukacie dziury w całym… jak jesteście wszyscy tacy otwarci i tyle macie do powiedzenia to pojawcie się na debacie gdzie będzie i Pani Maria i Pan Andrzej i powiedzcie Im to w oczy i zapytajcie się co i jak..w końcu jeśli jest druga tura to znaczy że i jedno i drugie ma poparcie…a Jaślanie będą głosować na Tego burmistrza który więcej chce i będzie w stanie zrobić dla Jasła…w końcu to nasze miasto i wszyscy tu mieszkamy……osobiście będę na tym spotkaniu jeśli się odbędzie!(chyba że Ktoś schowa głowę w piasek i powie że zaproszenia nie dostał….LUB NIC… Czytaj więcej »

TS
TS
2025 lat temu

Klaudiusz, masz rację, ale nie całkiem. Porównanie, jak najbardziej, ale konkluzja ? Każdy rok z ośmiu lat kadecji Czerneckiego przynosił Jasłu więcej, niż 4 lata Kurowskiej. Poza pochlapaniem powierzchni farbą i pouładaniu kosteczek nic się nie zrobiło, a wręcz cofnęliśmy się do tyłu ! Nie jest to kandydat moich marzeń, daleko mu do Przytockiego, ale na kolejne cztery lata opowieści „pięknie jest” nas nie stać.

obiektywny
obiektywny
2025 lat temu

lepsze wydawanie kasy(nawet chybione) na inwestycje w mieście Jasło, czy na prywatne inwestycje kolesi?

obywatelka miasta Jasła
obywatelka miasta Jasła
2025 lat temu

Drogi Panie Czernecki. Był Pan 10 lat burmistrzem- czym może się Pan pochwalić….? NICZYM!!!!!!!!!!!

do jasielska
do jasielska
2025 lat temu

miec wyksztalcenie a miec pojecie to jest cos innego

Politolog
Politolog
2025 lat temu

Spójrzcie prawdzie w oczy. Sejmik przegrany przez PIS, powiat przegrany przez PIS. Jeżeli burmistrzem zostanie Kurowska, dla której Jasło było, jest i będzie pisowskie, zostanie potraktowane jak piąte koło u wozu. Do Jasła nie wpłyną żadne środki unijne dzielone w marszałkostwie. Nawet w czasach, gdy wicemarszałkiem był Rzońca nie wpływały, bo blokował mu Cholewiński, więc nie łudźmy się, nawet, gdyby Kurowska była wybitnym specjalistą Jasło będzie przegrane. Dlatego tylko Czernecki, ponieważ ma zdolności koalicyjne.

lord
lord
2025 lat temu

Brawo politolog nareszcie uswiadamiasz ludziom co straci Jaslo gdy obecna KUROWSKA wygra. TYLKO CZERNECKI MOZE WPROWADZIC JASLO NA TORY! narazie bocznica w Polsce B.

antidotum
antidotum
2025 lat temu

Z Kurowską Jasło jest przegrane.W sejmiku tylko Rzońca ,który niestety nic nie pomoże ,bo PiS przegrał,w Powiecie podobno PiS mając 9 mandatów nie ma większości więc nic nie może (Kmiecik starostą Górczyk -vice) więc skąd „kasa” na inwestycje w mieście.Czarnecki tworząc koalicje w Radzie Miasta z wszystkimi oprócz PiS ma szanse.

js
js
2025 lat temu

Politologu, a co jest w stanie załatwić Czernecki, którego nie chcieli
ani w PiSie, ani w PO, ani w PSL?

Abdetyta
Abdetyta
2025 lat temu

POLITOLOG Samozwaniec!! Zobaczymy jak Ci się sprawdzą te bzdury…

Elka
Elka
2025 lat temu

U nas na spotkaniu przedwyborczym kandydaci z PO mówili ,Ze w minionej kadencj PO i PIS Swietnie sie dogadywali ,zarówno w mieście jak i w powiecie . Tylko Pani Burmistrz Kurowska ,liczy sie w calęj Polsce a Czrneckiego to kto zna ,chyba tylko …. Głosujmy na Panią Kurowską .

Jaślanka
Jaślanka
2025 lat temu

Czernecki zmieniał miasto na plus? Ludzie opanujcie się i nie wypisujcie takich bredni ! Miasto za jego rządów było szare, bure i ponure, skonfliktowane itd…. Nie twierdzę, iż za kadencji p. Marii było super, ale zdecydowanie lepiej niż za byłego burmistrza – co wyrażę oddaniem 5 grudnia właśnie na nią głosu 🙂

Kadrowa
Kadrowa
2025 lat temu

Baniak nie musi o nic grać. Ma umowę na czas określony do końca 2014r, w wyniku konkursu. Nie ma mowy o jakiejś kadencji, więc nie piszcie bzdur.

lol
lol
2025 lat temu

Wynik Przetacznika mnie głęboko rozczarował będę musiał to zrobić, z bólem serca oddam głos na Kurowską.

LOLA
LOLA
2025 lat temu

Wynik Przetacznika bardzo mnie rozczarował,z bólem serca oddam głos na Czerneckiego,z nim się prędzej dogada niż z Kurowską.

LOLA
LOLA
2025 lat temu

Wynik Przetacznika bardzo mnie rozczarował, z bólem serca oddam głos na Kurowską, z nią się prędzej dogada niż z Czerneckim.

jaslak
jaslak
2025 lat temu

rzeczywiście szkoda przetacznika… dlatego ja z żalem wrzucę pustą kartkę – ani czernecki i ani kurowska nie będą dobrymi burmistrzami – w tej sytuacji nawet trudno jest wybrać „mniejsze zło”…

ann
ann
2025 lat temu

A JA CHCIAŁABYM SIĘ TYLKO DOWIEDZIEĆ CO PAN CZERNECKI ROBI NA STANOWISKU ZASTĘPCY WÓJTA GMINY KORZENNA (MAŁOPOLSKIE)?
Dla mnie nie ma dobrego kandydata, a to że Czernecki jednocześnie jest zastępcą wójta Korzennej i kandyduje na burmistrza Jasła jest wg mnie nie w porządku – mógł przynajmniej zrezygnować z tamtej funkcji decydując się na start w jasielskich wyborach.

ONAONA
ONAONA
2025 lat temu

NA LITOŚĆ ___-wreszcie przestańcie _–Burmistrzem musi zostać tylko Pani Kurowska -W Jej ręce możemy oddać nasze miasto !!!!!!

ONA
ONA
2025 lat temu

JA sie pytam dlaczego moich komentarzy nie przyjmujecie!!!!!!!!

ONA
ONA
2025 lat temu

ZOBACZę!!!!!!!!

do jasielska
do jasielska
2025 lat temu

Pan Czernecki jest absolwentem budownictwa Politechniki Krakowskiej
– bezsprzecznie najściślejsza czołówka w Polsce.

olek
olek
2025 lat temu

5 grudnia oddam głos na Panią Marię Kurowską .

jaślanka
jaślanka
2025 lat temu

Burmistrzem może zostać tylko Pan Czernecki i my młodzi postaramy się o to, chcemy w końcu normalności w Jaśle… więc 5 grudnia pełna mobilizacja i oddajemy głos na właściwa osobę, zróbmy tu porządek naprawdę wiele od nas zależy tylko musimy w to uwierzyć!!!!!!!!!!!

kania
kania
2025 lat temu

Pierwszy raz słyszę aby budownictwo na Politechnice Krakowskiej było czołówką w Polsce.Kto Ci to naopowiadał chłopcze

Do jaślanki
Do jaślanki
2025 lat temu

Sama nie wierzysz w to co piszesz, burmistrzem może zostać tylko Pani Kurowska i my młodzi idziemy głosować i oddamy głos na właściwą osobę, mobilizacja 5 grudnia, my wierzymy !!!!!!!!!!!!!!, wy dopiero musicie uwierzyć.

xc
xc
2025 lat temu

WYBORCY POWIEDZIELI NIE ….górczykowi ,przetacznikowi i innym a tu dziś SPOTKANIE HANDLOWE i Górczyk za głosy swojej frakcji na Czerneckiego MA BYĆ VICEBURMISTRZEM!!!!!!!!!!! Jaślanie nie dajcie z siebie robić DURNI!!!!!! …..jak ktoś handluje to mu kram wystawcie na placu Bartłomieja a nie fotel burmistrza!!!!

mlody
mlody
2025 lat temu

Jasne ze my oddamy glos na Kurowska bo jest to mniejsze zło dla miasta-niestety.Szkoda ze zawsze trzeba wybierac mniejsze zło,nigdy nie mozna tego kogo by sie chcialo. Ale mądrzy i dobrzy ludzie przewaznie nie kandydują nigdzie ;p

do kania
do kania
2025 lat temu

Od ponad 30 lat pracuję w budownictwie. Wszyscy spotkani przeze
mnie absolwenci Politechniki Krakowskiej byli świetnie przygotowani.
Chłopcze!

PLXXI
PLXXI
2025 lat temu

Do Lola: P. Przetacznik tak się dogada z P. Kurowską jak dogadali się z Nią P. Zduński i P. Kachlik. Po poprzednich wyborach w ogóle nie było handlu stanowiskami w UM. A co tam robili P. Zduński i P. Kachlik. Za co dostali swoje stanowiska. Jeden za poparcie P. Kurowskiej w drugiej turze. A drugi za popieranie uchwał w Radzie. Tak samo P. Baniak dostał stanowisko dyrektora na MOSIRze.

do kania
do kania
2025 lat temu

to najwyrazniej nie spotkaleś p.Czerneckiego

Back to top button
71
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x