Utrzymanie ZMKS będzie kosztowało podatników 3,7 mln zł
Sytuacja finansowa Zakładu Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Jaśle jest bardzo trudna. Firma zakończyła rok 2010 z zobowiązaniami finansowymi w wysokości nieco ponad 2 miliony złotych.
ZMKS zakończył rok obrachunkowy 2010 zobowiązaniami: w stosunku do dostawców 614 773,00 zł, w stosunku do budżetu 512 466,00 zł, w stosunku do Urzędu Miasta (należne podatki) 95 980,00 zł, zaległe wynagrodzenia 442 778,00 zł, zwrot dotacji do Urzędu Miasta 45 082,00 zł, zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 209 226,00 zł, dotacja do zakupów inwestycyjnych 98 360,00 zł. Łączna kwota tych zobowiązań wynosi 2 018 665,00 zł.
– Musimy jednak pamiętać o tym, że w wyniku uchwały RMJ Nr XLVIII/465/97 z dnia 4 grudnia 1997 r. w sprawie ustalenia kategorii osób uprawnionych do opłat ulgowych i zwolnionych z odpłatności za usługi przewozowe środkami komunikacji miejskiej ZMKS stosuje się dopłaty do ulg. Poza tym obowiązuje uchwała RMJ Nr XXV/202/2008, której przedmiotem było ustalenie stawek dotacji do przewozów pasażerskich w granicach administracyjnych miasta Jasła. Dotacje te ustalają zasadę dopłaty do wozokilometrów. Dopłata do ulg i wozokilometrów spowodowała wypłatę z kasy miasta dla ZMKS w roku 2010 w wysokości 1 668 830,00 zł. Zatem utrzymanie ZMKS za 2010 r. będzie kosztowało podatników łącznie 3 687 495,00 zł – mówi Andrzej Kachlik, zastępca burmistrza miasta Jasła.
Biuro Obsługi Medialnej
UM w Jaśle
„Podwyżka diety radnych o 40% i milcząca akceptacja mediów jasielskich – PAMIĘTAMY. Rzetelność… Czy to tak wiele? Kopiując ten tekst biorę udział w PROTEŚCIE”
Zlikwidować to getto marnotrawstwa publicznych pieniędzy sponsorowanego przez Urząd Miasta…Transport powierzyć firmie prywatnej.Wtedy będzie się opłacało wszystkim.Z jednym zastrzeżeniem-nie może to być kolektyw z Jasła…
mam pomysł, obniżyć diety radnym. kto za?
To tylko kolejny dowód na to, że miasto nie powinno dopłacać do autobusów, którymi jeździ wieś. Niech za te wozokilometry płacą sobie poszczególne wsie, które mają jasielski autobus, którym mogą do nas dojechać w piątek. Gdyby wieś płaciła 5 zł za wozokilometr, tak jak jest to w innych miastach, to MZKS wychodziłby na zero albo nawet z drobnym zyskiem przy tych nowych autobusach. Panie Kachlik, zajmij się Pan tym, i tak w 2014 wchodzi w życie nowa ustawa o zbiorowym transporcie publicznym, więc i tak będziesz Pan to musiał zrobić.
To ogromne koszty !
” utrzymanie ZMKS za 2010 r. będzie kosztowało podatników łącznie 3 687 495,00 zł – mówi Andrzej Kachlik, zastępca burmistrza miasta”Jasła.”
Coś tu nie gra w tych kwotach. Dług nie powstał w 2010 r, tylko ciągnie się od 2000 r., i cały czas procentuje, a w 2007 r. już siegał ponad 1 mln 600 tys.
Spłacenie całego długu przez miasto, co pewnie następi, sprawi, że pan nowy dyrektor nie będzie miał możliwości wykazania się swoimi umiejętnościami w redukcji długu w ciągu 6 miesięcy, co tak szumnie zapowiada…
To ja tutaj czegoś nie rozumię! Gdy była pani Burmistrz, inwestycje, remonty szły na całego, powstały miesca prkingowe, kultura kwitła, szkoły miały na wszystko, miasto piękniąło a zadłużenie Miasta spadło z 40% do 2o%.
Do ZMKS-u zakupiono 11 nowych autobusów, 30 przystanków ,a nowa władza nie potrafi tym zarządzac, ale za to potrafi kłamać o niby wielkim zadłużeniu!
Jaślanie! Coś się za tym kryje! Czy ktoś chce zrobić największy interes swojego życia na sprzedaży ZMKS-u?!
ej …ale to już było…cuś nowego w temacie?czy ciągle odgrzewacie schaba…:D:D:D
Było żle za rzadów pani M.Kurowskiej, to teraz jest jeszcze lepiej, po prostu zapowiada się wspaniała przyszłość, tzn. już jest… ,,Oby żyło nam się lepiej”…ha ha ha
Czy P.Czarnecki poczuł się po wygranych wyborach na tyle słabeuszem,że sięgnął po starą ekipę Kachlik-Osiatyński,Podkulski od lat nieustanie penetrującą i Jasło i woj.podkarpackie .Przyznać należy,że jest to pociągnięcie dla niego bardzo wygodne.Ochrona gwarantowana.
Zostawić tylko nowy tabor z nowymi kierowcami, wprowadzić konkurencyjne ceny i będzie git. To proste ja budowa cepa. W dotychczasowym wydaniu, ZMKS to przeżytek komuny, która miała monopol na wszystko
Kaclik a moze sie dowiemy ile kosztuje utrzymanie brutto radnych i burmistrzow ..po co to ciagle podsycanie i pisanie o stratach ZMKS a nawet pisanie ze dotacje do biletow to strata mks..
Kaclik a moze sie dowiemy ile kosztuje utrzymanie brutto radnych i burmistrzow ..po co to ciagle podsycanie i pisanie o stratach ZMKS a nawet pisanie ze dotacje do biletow to strata mks..
Trochę więcej logiki, wiedzy i ciekawe informacje na temat zakładu na stronie internetowej
adrianbiernacki.pl
Artykuł: Czarny PR w stosunku do ZMKS. O co tutaj chodzi?
Ludzie,jaślanie! Ukazał się ciekawy artykuł na stronie http://www.adrianbiernacki.pl w sprawie ZMKS-U.
. Może ta sprawa ma DRUGIE DNO?!
Chłopcy, z tymi autobusami to jest tak.Rafineria Nafty Jasło w czasach komuny dowoziła i rozwoziła pracowników swoimi autobusami.Te transporty nie przynosiły zysków działowi transportu.Zysk z przewozów występował w skali Rafinerii.Podobnie jest z ZMKS i nie będzie inaczej.Chodzi tylko o to,aby tam nie było dodatkowych strat z tytułu niegospodarności
„Podwyżka diety radnych o 40% i milcząca akceptacja mediów jasielskich – PAMIĘTAMY. Rzetelność… Czy to tak wiele? Kopiując ten tekst biorę udział w PROTEŚCIE”
Znając życie dyrektorek z namaszczenia i tak dostanie nagrodę. Tylko nikt nie wie za co.
Wprawdzie nie lubię działania w grupie, ale poczucie przyzwoitości i takie tam coś nakazuje : „Podwyżka diety radnych o 40% i milcząca akceptacja mediów jasielskich – PAMIĘTAMY. Rzetelność… Czy to tak wiele? Kopiując ten tekst biorę udział w PROTEŚCIE” 😀
DLACZEGO WOŻĄ POWIETRZE,PRYWATNI MAJA ZAROBEK BO NIKT IM NIE DOPŁACA ??????????????????????????
Bardzo dobre pociągnięcie zrobiono poprzez prowadzenie rozmów z ościennymi gminami na temat dofinansowania do kursów dla danej gminy w tym Kołaczyc- informował o tym w TVJ Pan Z-ca Burmistrza A. Kachlik. Nie jest ani w interesie miasta ani też podatników jasielskich aby dopłacać do kursów potrzebnych mieszkancom sąsiednich miejscowości i gmin. Najwyższy czas aby dokładnie „przewietrzyć” ten zakład i tych, którzy uważają, ze związki zawodowe i ich stołki w ZMKS oraz oni sami sa najważniejsi. Znajomkowie i pociotkowie oraz rodzina władajacych dotychczas powinni zrozumieć, że mieszkańcy nie bedą ich utzrymywali bo tak było od czasów gdy ważniejsze stały się koneksje… Czytaj więcej »