r e k l a m a
Przegląd mediów

Co dalej z S19?

Ubiegły rok pokazał, kiedy przez powódź zamknięta była droga z Pilzna do Jasła, że konieczna jest budowa alternatywnych dróg. Nowe rozwiązania komunikacyjne i zabezpieczenie przeciwpowodziowe były tematem konferencji, w której wzięli udział: Mirosław Karapyta – marszałek województwa podkarpackiego, Andrzej Czernecki – burmistrz Jasła i Grzegorz Pers – wiceprzewodniczący Rady Powiatu Jasielskiego.

Co dalej z S19? (kliknij, aby powiększyć)

Potrzebna alternatywa

Obecnie na Podkarpaciu trwa budowa autostrady A4. Jednakże południowa część województwa została praktycznie odcięta, ponieważ jest zbyt mało zjazdów z autostrady. Najbliższy znajduje się w Żyrakowie. – Nie można odcinać tej części województwa pod względem komunikacyjnym. Dlatego zwróciłem do się do marszałka o włączenie się województwa podkarpackiego, małopolskiego i świętokrzyskiego na rzecz koncepcji drogi szybkiego ruchu Kielce – Nowy Korczyn – Tarnów – Barwinek. Dla nas o tyle ważna, że pozwoliłaby bezpośrednio mieć w Tarnowie zjazd na Jasło i wlot do drogi krajowej nr 28, który byłby w okolicach Biecza – mówi A. Czernecki.

– Sejmik województwa małopolskiego podjął uchwałę o porozumieniu z województwem świętokrzyskim. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby złożyć taką deklarację, że samorząd województwa również przystąpi do tego porozumienia – przyznaje marszałek województwa podkarpackiego.

Obecnie przygotowywana jest koncepcja przebiegu tej trasy.

Via Carpatia

Od wielu lat mówi się o budowie drogi ekspresowej S19. W ubiegłym roku siedmiu ministrów państw europejskich podpisało porozumienie w sprawie realizacji Via Carpatii – drogi ekspresowej S19. – W ślad za tym marszałkowie Polski wschodniej podpisali porozumienie i jesienią tego roku będą organizowane cztery konferencje ze strony polskich samorządów w Brukseli. Mam deklarację ministra Grabarczyka, że ten projekt będzie miał poparcie w ministerstwie infrastruktury i zapowiedź komisarza europejskiego, że może znaleźć się w planowanej sieci komunikacyjnej – podkreśla M. Karapyta.

Via Carpatia połączy port w litewskiej Kłajpedzie z portem w greckich Salonikach. Na terenie Polski Via Carpatia będzie przebiegać trasą S-19 od Barwinka po Białystok i stąd trasą S-8 do granicy z Litwą. Jeżeli udałoby się pozyskać pieniądze z unijnego budżetu, to być może nowa trasa byłaby gotowa do 2020 roku.

Podczas konferencji mówiono również o współpracy samorządów z Podkarpackim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych przy realizacji projektów z zakresu ochrony przeciwpowodziowej.

mm
Nowe Podkarpacie

Tagi
Pokaż więcej

Powiązane artykuły

5
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
zuziac73kkkCHORE PAŃSTWO !!!jaslanin Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
jaslanin
Gość
jaslanin

no dobry ruch… faktycznie zjazd z autostrady daleko :/

CHORE PAŃSTWO !!!
Gość
CHORE PAŃSTWO !!!

Dobre chęci tj. ze zbiornikiem wodnym w Kątach……

kkk
Gość
kkk

Idą wybory oj idą

c73
Gość
c73

I trzeba dodać, że jest to najkrótsze połączenie centralnej Polski w kierunku Bałkanów. I pora to wykorzystać. I trzeba działać z innymi ościennymi samorządami, bo Marysia nie chciała.

zuzia
Gość
zuzia

Czy to będzie najkrótsza droga do Persji przez Grabaninę?

Close
X