r e k l a m a
MiastoWiadomości

Numer alarmowy 997 będzie obsługiwany przez operatorów centrum powiadamiania ratunkowego

21 czerwca na Podkarpaciu rozpocznie się proces przełączania numeru alarmowego Policji do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Proces potrwa tydzień i zakończy się 28 czerwca. Od tego momentu, dzwoniąc na numer 997, skontaktujemy się z operatorem Centrum, który na co dzień obsługuje numer 112. Wczoraj podczas briefingu prasowego zaprezentowano zmiany, które zaczną funkcjonować już za kilka dni.

 Numer alarmowy 997 będzie obsługiwany przez operatorów centrum powiadamiania ratunkowego Numer alarmowy 997 będzie obsługiwany przez operatorów centrum powiadamiania ratunkowego
Numer alarmowy 997 będzie obsługiwany przez operatorów centrum powiadamiania ratunkowego

Wczoraj podczas spotkania z dziennikarzami, Wojewoda Podkarpacki Ewa Leniart oraz I Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji w Rzeszowie insp. Zbigniew Sowa informowali o procesie przełączania policyjnego numeru alarmowego 997 do Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Ten proces rozpocznie się już w przyszłym tygodniu, 21 czerwca.

Policyjny numer 997 będzie nadal działał, zmieni się natomiast miejsce odbioru zgłoszenia. Dzięki temu, że informacja od razu trafi do operatorów numerów alarmowych w Centrum Powiadamiania Ratunkowego, możliwe będzie jednoczesne powiadomienie o zdarzeniu wszystkich właściwych służb.

Przejęcie obsługi zgłoszeń z numeru alarmowego 997 przez operatorów CPR spowoduje odciążenie dyspozytorów służb ratunkowych. Dyżurni Policji będą otrzymywali z CPR tylko te zgłoszenia, z których wynika, że zagrożone jest życie, zdrowie, mienie, bezpieczeństwo lub porządek publiczny. Dyżurny na podstawie otrzymanych drogą elektroniczną informacji, podejmie decyzję o zadysponowanu patrolu.

Przełączenie numeru alarmowego 997 do CPR pozwoli na wyeliminowanie bezpośredniego kierowania do służb zgłoszeń niezasadnych lub fałszywych. Będzie to miało pozytywny wpływ zarówno na szybkość i skuteczność udzielania pomocy osobom, które rzeczywiście jej potrzebują.

W 2017 roku służby dyżurne Policji województwa podkarpackiego odebrały 392 866 zgłoszeń telefonicznych. Wiele z nich nie wymagało interwencji, wiele z nich było bezzasadnych bądź fałszywych. Te zmiany spowodują odciążenie policjantów od odbierania dużej ilości telefonów, które w większości nie wymagają interwencji Policji, niemniej jednak blokują linię i absorbują czas policjantów.

KWP Rzeszów/PUW

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Zobacz także
Close
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x