r e k l a m a
Wiadomości

"Mobil Service" projekt stworzony z pasją

Pan Janusz Orliński od lat prowadzi warsztat „AUTO-SERVICE” przy ulicy Młynarskiej w Jaśle. Dzięki doświadczeniu zyskał uznanie i grupę pewnych klientów indywidualnych oraz firm. Swoją pasję do motoryzacji połączył z planem biznesowym tworząc w ten sposób nowatorski pomysł wykorzystania samochodu ciężarowego typu kamper do napraw w terenie. W tym roku projekt mobilnego warsztatu został zrealizowany  przy refundacji ze środków z unii europejskiej.

O pomyśle i jego realizacji rozmawialiśmy z autorem projektu MOBIL SERVICE, z jasielskim przedsiębiorcą Panem Januszem Orlińskim.

(Redakcja) – Proszę powiedzieć w pierwszej kolejności na czym polega wyjątkowość Pańskiego projektu i na czym polega sam projekt?

(Orliński) – Nasz pomysł odnosi się do stworzenia profesjonalnej grupy mechaników samochodowych, którzy świadczą usługi naprawcze w terenie. Mechanicy ci są wyposażeni w profesjonalny sprzęt naprawczy. Zakupiliśmy do tego celu podwozie samochodu ciężarowego typu Fiat Ducato i indywidualnie je zabudowaliśmy jak kamper.

Zabudowa dotyczyła stworzenia zaplecza socjalnego i magazynowo-naprawczego w pojeździe w taki sposób, iż można go podzielić na trzy części (strefy):

– strefę pierwszą – klimatyzowaną kabinę kierowcy i pasażera (trzech pasażerów maksymalnie)
– strefę drugą – socjalną, wykorzystywaną podczas postoju przez klienta i jego rodzinę
– trzecią – magazynowo naprawczą

– Proszę coś więcej o nich powiedzieć

Pierwsza strefa pojazdu (frontowa – część kierowcy) nie uległa żadnym zmianom konstrukcyjnym. Dodatkowo zainstalowaliśmy elementy wyposażenia: alarm z monitoringiem GPS, kamery cofania z ekranem LCD, wyjście i zasilanie agregatu prądotwórczego, wyjście i zasilania instalacji gazowej i ogrzewania.

Druga strefa pojazdu została zabudowana jak typowy pojazd kamper – posiada część kuchenną, toaletę z prysznicem, część wypoczynkowo-sypialnianą. Druga strefa pojazdu jest także w pełni klimatyzowana. Zainstalowaliśmy tu przetwornicę prądu z 12 na 230V aby umożliwić klientowi korzystanie z zasilania i podłączenia dowolnego sprzętu (np. laptopa). Dodatkowo ta część wyposażona jest w sejf dla klientów celem zdeponowania wartościowych przedmiotów. Ta część pojazdu jest kluczowym elementem projektu. Umożliwia ona swobodne przebywanie i odpoczynek nawet przy ruchliwej drodze. Konstrukcja tej strefy umożliwia również transport pasażerów pojazdu uszkodzonego wraz z naszym pojazdem zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego. Dostosowaliśmy się tu do klientów posiadających rodziny, szczególnie z dziećmi (młode matki i kobiety w ciąży, gdzie odpoczynek czy przewinięcie płaczącego dziecka wymaga spokoju i odosobnienia). Oferta nasza skierowana jest także do firm posiadających floty pojazdów, potrzebujących szczególnie wysokiej jakościowo usługi dla kierownictwa i zarządu tych podmiotów.

Trzecia strefa pojazdu – magazynowo naprawcza, składać się będzie z pomieszczenia w tylnej części pojazdu gdzie znajdują się podstawowe narzędzia naprawcze, lampy ostrzegawcze celem znakowania miejsca naprawy, laptop z interfejsem diagnostycznym, mierniki napięć, tester CO2, zestaw do wulkanizacji ogumienia z podnośnikiem, grzejnik elektryczny zewnętrzny zasilany z zewnętrznego źródła energii, dodatkowy zbiornik gazu do zasilania urządzeń zewnętrznych, zestaw rozruchowy, wciągarka z rampą dla pojazdów jednośladowych, sprężarka.

Zabudowa tej strefy stanowiła największy zakres modernizacji, podczas której musieliśmy zwrócić uwagę na rozkład obciążenia nadwozia samochodu. Wybrane podwozie marki Fiat Ducato zapewnia spełnienie tych wymagań, niezależnie konsultowaliśmy swoje analizy i obliczenia.

– W takim razie klient może spokojnie odpoczywać praktycznie w każdych warunkach pogodowych

– Trudno taką sytuację nazwać odpoczynkiem, przecież jest to stresujące i irytujące dla każdego kierowcy. Staramy się naszym pomysłem pozwolić odpocząć i odstresować się klientowi w godnych warunkach. Niezależnie celem podniesienia komfortu nad całym pojazdem jest możliwa do rozłożenia roleta/markiza celem ochrony przez warunkami atmosferycznymi, zarówno dla klienta, jak i dla operatora/mechanika.

– A co jeśli awaria nie może być naprawiona?

– Nie pozostaje nam nic innego jak holować uszkodzony pojazd. W tylnej części pojazdu zainstalowany jest hak holowniczy celem holowania lawety. Podczas analizy rodzaju awarii pojazdu stwierdzimy czy awaria nie może być usunięta w terenie lub czy wymaga reakcji w warsztacie stacjonarnym. Dzięki obecnej technologii już na etapie zgłoszenia awarii mamy możliwość poznać wstępne prognozy rodzaju awarii chociażby dzięki zespołowi znajdujących się w pojeździe sygnalizatorów na desce rozdzielczej.

– Jak długo tworzył Pan pomysł i co Pana skłoniło do jego realizacji?

– Pomysł dorastał w mojej głowie od połowy 2000 roku. Jestem pasjonatą podróży i widzę często przy drodze pojazdy oraz rodziny oczekujące na pogotowie techniczne. Małym problemem w takiej sytuacji jest awaria pojazdu, gdzie znajduje się tylko kierowca. Proszę sobie wyobrazić naprawę pojazdu, gdzie poza kierowcą jest osoba dorosła i dwójka dzieci, szczególnie małych. Nakreślałem sobie rozwiązania swojego pomysłu i co roku coś nowego wprowadzałem. Kolejnym czynnikiem decydującym o zasadności realizacji pomysłu był trend po 2005 roku panujący w dystrybucji nowych i używanych pojazdów. W dobie obecnie rosnącej liczby samochodów osobowych importowanych do Polski z Europy Zachodniej, widzimy wzrastający w szybkim tempie rynek napraw tych pojazdów. Analizując sprawność tego typu pojazdów można stwierdzić, iż pozostawia ona wiele do życzenia. Niezależnie notujemy wysoką awaryjność nowych samochodów z lat 2005-2008.

– Ale jak Pan sobie wyobraża tę usługę tak na co dzień?

– Bardzo prosto. Koncepcja wygląda następująco:

– klientem jest rodzina zgłaszająca awarię samochodu „w trasie”, użytkująca samochód nie starszy niż 1995 rocznik (posiadający systemy elektronicznie sterowane i komputer pokładowy) lub kierownik floty pojazdów w średniej/dużej firmie

– klient lub firma ubezpieczeniowa zgłasza telefonicznie awarię pojazdu i potrzebę jej usunięcia

– wyjeżdża grupa robocza naszym mobilnym warsztatem na miejsce zdarzenia

– zabezpieczone zostaje miejsce awarii pojazdu lampami ostrzegawczymi

– klienci dostają udostępnioną dla siebie całą drugą strefę pojazdu (klimatyzowana część socjalna), gdzie mogą odpocząć, zrelaksować się, wziąć prysznic, wyspać się lub pracować – w zależności od potrzeb

– dzięki podłączeniu laptopa z interfejsem do uszkodzonego pojazdu następuje identyfikacja awarii

– wykorzystując narzędzia i wyposażenie mobilnego warsztatu prowadzona jest naprawa, która może trwać od godziny do kilku godzin

– w sytuacji, gdy naprawa jest niewykonalna w terenie pojazd zostaje zainstalowany na lawecie i holowany do warsztatu stacjonarnego w Jaśle

– po zakończeniu naprawy klient otrzymuje paragon fiskalny do zapłaty lub fakturę VAT

Nastawiamy się w naszym projekcie na rosnący ruch turystyczny w kierunku Bieszczad. Istotną szansę widzimy w rosnącej liczbie klientów flotowych na Podkarpaciu – firmy posiadające ponad 10 pojazdów flotowych i potrzebujące stałej obsługi pomocy drogowej i serwisowej, szczególnie dla zarządu i kluczowego personelu kierowniczego. Dostrzegamy także możliwości, jakie nam da EURO2012 i ruch turystyczny związany z mistrzostwami. Nasz rynek obsługi obejmować będzie województwo Podkarpackie.

– Czym Pańska firma zajmuje się na co dzień?

– Specjalizacją naszej firmy jest prowadzenie usług naprawczych samochodów osobowych i dostawczych o masie dopuszczalnej do 3,5 tony oraz motocykli. Posiadamy do tego celu trzy w pełni wyposażone stanowiska naprawcze w warsztacie stacjonarnym w Jaśle przy ulicy Młynarskiej 6b, gdzie prowadzimy: diagnostykę, naprawy bieżące, mechanikę i elektromechanikę, naprawę i geometrię zawieszeń, wymianę rozrządów, wymianę układów wydechowych, serwis i naprawę klimatyzacji. Niezależnie poza stacjonarnymi stanowiskami posiadamy dwa komplety narzędzi pozwalające także wykonywać podstawowe czynności na terenie parkingu zakładu: wymianę i wulkanizację opon oraz usługi błyskawiczne (wymiana oleju, wymiana akumulatora czy tarcz i klocków hamulcowych). Oczywiście dzięki realizacji naszego projektu obecnie posiadamy mobilny warsztat naprawczy, który w dowolnym miejscu pozwala zrealizować usługę naprawy uszkodzonego pojazdu.

– Jak sfinansował Pan swój projekt mobilnego warsztatu?

– Nasz pomysł biznesowy przedstawiliśmy do dofinansowania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z BUDŻETU PAŃSTWA w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013. Nasz tytuł projektu: „Zakup, zabudowa i wyposażenie samochodu ciężarowego jako mobilnego warsztatu naprawczego w jasielskim warsztacie samochodowym”. Otrzymaliśmy refundację czyli zwrot poniesionych kosztów inwestycyjnych w 65%.

– Ale na jakiej podstawie może Pan stwierdzić o pewności sukcesu Pańskiego pomysłu?

– Nie mogę. Moja firma jest jednym z kluczowych warsztatów samochodowych w Jaśle. Posiadamy grupę pewnych klientów indywidualnych i firm. Nasz pomysł z mobilnym warsztatem zyskał uznanie zarówno w postaci dofinansowania jak i samej oceny pod względem innowacyjności. Innowacyjność dotyczy usługi – wprowadzenia nowej w skali światowej usługi. Innowacyjność naszego projektu pozwala nam stworzyć zupełnie nowy trend obsługi klientów warsztatów mechanicznych. Możliwe jest, iż zmieni to sposób obsługi rynku w aspekcie ruchu turystycznego. Ze względu na pionierski charakter naszej inwestycji, nie potrafimy określić wpływu projektu na otoczenie.

– Na czym polega innowacyjność tego pomysłu?

Wg naszej oceny oraz opinii o innowacyjności wydanej przez Politechnikę Krakowską, Instytut Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych, zaprezentowana przez nas koncepcja usługi jest innowacyjna procesowo i usługowo w skali światowej, i dotychczas nigdy i nigdzie nie została wykorzystana w biznesie. Oznacza to, iż jest to nowa usługa na skalę światową. Mam nadzieję, iż będzie to także czynnikiem sukcesu projektu. Oznacza to, iż moją pasję związaną z motoryzacją ubrałem w pomysł biznesowy. Rynek sam zweryfikuje sukces bądź porażkę naszego pomysłu. Sam Pan wie, że nowoczesne pomysły nie zawsze od początku wiązały się z sukcesem. Jestem dobrej myśli.

– Dziękujemy za rozmowę i życzymy powodzenia z mobilnym warsztatem

– Dziękuję także, do widzenia

art. sponsorowany

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x