I LO w Jaśle – „Przedsiębiorcza szkoła”
I LO w Jaśle uczestniczy w projekcie „Przedsiębiorcze szkoły” realizowanym we współpracy z WSIZ w Rzeszowie. Uczniowie mogą weryfikować swoją teoretyczną wiedzę ekonomiczną w praktyce, prowadząc wirtualne przedsiębiorstwa doradcze lub przedsiębiorstwa produkcyjno- handlowe. Projekt finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Głównym celem projektu jest zdobycie przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych wiedzy z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, jakimi są interaktywne gry symulacyjne „Wirtualny Doradca” i „Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne” oraz kursy e-learningowe.
Uczniowie w „Przedsiębiorczych szkołach” rywalizują ze sobą nie tylko o dobre oceny, ale również o nagrody, które na zakończenie roku czekają na najlepsze zespoły.
Efektywne nauczanie przedmiotów, których uczniowie nie zdają na maturze, np. podstawy przedsiębiorczości, jest dla nas równie ważne jak nauczanie przedmiotów maturalnych. Współczesna szkoła to szkoła otwarta na nowe technologie i metody kształcenia. – Staramy się pogodzić tradycję z nowoczesnością, by nosić miano szkoły współczesnej, stąd uczestnictwo w projektach europejskich.Współpracujemy również z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, którego pracownicy i studenci spotykają się z maturzystami – podkreśla Dyrektor Zbigniew Waszkiel.
Narzędzia wypracowane symulacyjne są dostępne dla bezpośrednio z projektem. Więcej o projekcie na www.przedsiebiorczeszkoly.pl
I Liceum Ogólnokształcące w Jaśle
ZST im. Bohaterów Września w Jaśle też uczestniczy w tym projekcie. Jestem nawet uczestnikiem tego projektu i stwierdzam, że programiści mają słabe servery i problemy z administracją samej gry, która jest głównym wątkiem projektu. Dlaczego tak sądzę? Ponieważ nie raz borykałem się z problemem zapętlających się pytań lub oczekiwanie na następne pytanie przez kilka minut. Po zakończeniu jakiegoś zadania, zawsze czeka się minimum 1,5 minuty aby można było wykonać kolejne zadanie. Tu też ktoś może powiedzieć, że to winna łącza. Otóż sprawdzałem to nie raz, wieloma sposobami i wniosek jest zawsze jeden – słabe servery projektu. Mój wniosek na ten… Czytaj więcej »
Krótko i węzłowato: http://ts3.ovens.pl/news.php?readmore=25
a to dziwne bo większość pedagogów jakąkolwiek rzeszowską szkołę uważa za totalne dno .